Aquariumwereld

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Welkom op Aquariumwereld!
Het Aquariumwereld forum is vanaf nu alleen toegankelijk voor leden.
Wil je gezellig meekletsen over aquaria, terraria, paludaria of andere dieren? Registreer je dan hier.

4 plaatsers

    corydoras habrosus info over kweken

    froukje
    froukje
    Dwerggoerami
    Dwerggoerami


    Cheerful
    Vrouw Stier Draak
    Aantal berichten : 340
    Geregistreerd op : 07-02-10
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : rosmalen
    Land : corydoras habrosus info over kweken Nl
    Punten : 433
    Reputatie : 3

    corydoras habrosus info over kweken Empty corydoras habrosus info over kweken

    Bericht van froukje zo 14 maa 2010, 01:50

    Heey iedereen!
    Ik ben even bezig geweest om info te gaan zoeken over de corydoras habrosus. Ik heb ze sinds vandaag gekregen. iemand anders moest er vanaf. Ik wil over een half jaar ong. een poging doen om met mn eigen visjes te kweken! dat lijkt me ontzettend leuk!
    Nu is mijn vraag hoe gaat dit precies in zn werk???
    En wat bedoeld iedereen eigenlijk met een kweek bak? Hoe ziet dat er uit en hoe groot moet t zijn etc.

    Ik kan niet echt goed zien of ik mannetjes en of vrouwtjes heb. ik heb wel gelezen dat het vrouwtje dikker is dan t mannetje en dat er in de rugvin ook verschil kan zien. Maar dit lukt me nu nog niet. (misschien als ik ze langer heb en beter ken!)

    Kunnen deze vissen ook gewoon in een nano aqariumbak eitjes leggen als ze met een groepje zijn en er ook nog brigittae's bij zwemmen? of doen ze het dan niet en moet je hiervoor echt een speciaal kweek bak voor hebben?

    Heeft iemand hier ervaring mee of weet mij over dit onderwerp veeeeeeel meer te vertellen? ik wil eerst nog even genieten en mn beesjes lekker laten wennen aan hun nieuwe omgeving en pas later een keer proberen te kweken!
    xxxxxxx
    f-man
    f-man
    Microrasbora
    Microrasbora


    Curious
    Man Aantal berichten : 27
    Geregistreerd op : 27-02-10
    Woonplaats : Zutphen
    Land : corydoras habrosus info over kweken Nl
    Punten : 46
    Reputatie : 0

    corydoras habrosus info over kweken Empty Re: corydoras habrosus info over kweken

    Bericht van f-man za 20 maa 2010, 20:22

    Hoi Froukje,
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je al wat info hebt kunnen verzamelen over het kweken. Ik heb namelijk dezelfde vraag. corydoras habrosus info over kweken 98570
    Mar
    Mar
    Kogelvis
    Kogelvis


    Cheerful
    Aantal berichten : 513
    Geregistreerd op : 12-05-09
    Woonplaats : IJmuiden
    Land : corydoras habrosus info over kweken Nl
    Punten : 557
    Reputatie : 8

    corydoras habrosus info over kweken Empty Re: corydoras habrosus info over kweken

    Bericht van Mar zo 21 maa 2010, 13:36

    Mmmm,niemand hier verder...okey dan ....
    De cory kweekt vrij makkelijk hoor corydoras habrosus info over kweken 723841 ,ze leggen eitjes en zetten deze af op de ruit of op plantjes,,ze houden wel van een lekkere stroming in de bak,als je eitjes ziet(witte bolletjes) kan je ze voorzichtig van het raam halen, of de plant corydoras habrosus info over kweken 562378 en dan in een netje onder de uitstroom van je filter hangen .Wat de kweek stimuleert is het in een keer verversen van je bak met een plens koud water,een derde ongeveer.
    Als jullie nog meer vragen hebben hoor ik het wel..
    succes iig corydoras habrosus info over kweken 389894
    froukje
    froukje
    Dwerggoerami
    Dwerggoerami


    Cheerful
    Vrouw Stier Draak
    Aantal berichten : 340
    Geregistreerd op : 07-02-10
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : rosmalen
    Land : corydoras habrosus info over kweken Nl
    Punten : 433
    Reputatie : 3

    corydoras habrosus info over kweken Empty Re: corydoras habrosus info over kweken

    Bericht van froukje zo 21 maa 2010, 20:17

    super bedankt!
    ik had hier over inderdaad nog geen info over kunnen vinden! ben zelf ook al even niet meer op internet geweest dus vandaar dak nu alle berichtjes lees!
    ik ben benieuwd of t me gaat lukken! Als je de kweek wilt stimulere met t water ververse moet je dan rekening houden in welke maand je dat doet of maakt dat niet uit. En kan dit kwaad voor mijn boraras brigittae's? die zitten ook in de zelfde bak namelijk! ik ben benieuwd binnenkort maar eens proberen kijken of t lukt! hihi!
    Mar
    Mar
    Kogelvis
    Kogelvis


    Cheerful
    Aantal berichten : 513
    Geregistreerd op : 12-05-09
    Woonplaats : IJmuiden
    Land : corydoras habrosus info over kweken Nl
    Punten : 557
    Reputatie : 8

    corydoras habrosus info over kweken Empty Re: corydoras habrosus info over kweken

    Bericht van Mar wo 24 maa 2010, 15:09

    Nou de maand maakt niets uit hoor corydoras habrosus info over kweken 723841 .....en de vissen kunnen het best wel hebben ook,gewoon 1 derde van je water verversen doodgewoon koud kraanwater erbij eventueel een scheutje profito meteen erin corydoras habrosus info over kweken 346208 ....en de kans is groot dat je nakweek krijgt hoor...
    Succes corydoras habrosus info over kweken 389894
    Admin
    Admin
    Beheerster
    Beheerster


    Aantal berichten : 95
    Geregistreerd op : 08-11-08
    Land : corydoras habrosus info over kweken Nl
    Punten : 76
    Reputatie : 2

    corydoras habrosus info over kweken Empty Re: corydoras habrosus info over kweken

    Bericht van Admin zo 28 maa 2010, 16:37

    Er is trouwens een topic over kweken over corydoras, ik wist alleen niet dat ik die toen gemaakt had.

    Kweken van corydoras
    froukje
    froukje
    Dwerggoerami
    Dwerggoerami


    Cheerful
    Vrouw Stier Draak
    Aantal berichten : 340
    Geregistreerd op : 07-02-10
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : rosmalen
    Land : corydoras habrosus info over kweken Nl
    Punten : 433
    Reputatie : 3

    corydoras habrosus info over kweken Empty Re: corydoras habrosus info over kweken

    Bericht van froukje zo 28 maa 2010, 19:01

    ik heb er net een berichtje op achter gelaten! jammer dat daar nog niemand op had gerageerd!
    ik ben super benieuwd of het me gaat lukken ik heb daar net mn verhaaltje gedaan over wat ik vandaag gedaan heb met mn bak om zo er voor te zorgen dat ik misschien toch eitjes krijg:p haha
    nu even afwachten!

    Gesponsorde inhoud


    corydoras habrosus info over kweken Empty Re: corydoras habrosus info over kweken

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di 07 mei 2024, 06:12