Aquariumwereld

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Welkom op Aquariumwereld!
Het Aquariumwereld forum is vanaf nu alleen toegankelijk voor leden.
Wil je gezellig meekletsen over aquaria, terraria, paludaria of andere dieren? Registreer je dan hier.

3 plaatsers

    ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen

    joske
    joske
    Bijengarnaaltje
    Bijengarnaaltje


    Man Aantal berichten : 4
    Geregistreerd op : 27-11-10
    Woonplaats : drunen
    Land : ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Nl
    Punten : 8
    Reputatie : 0

    ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Empty ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen

    Bericht van joske za 27 nov 2010, 13:51

    wil graag weten over de binnenpomp,heeft deze genoeg capaciteit,wie mij meer informatie kan geven over deze aquarium heel graag.
    Devilduckie
    Devilduckie
    Bijtje
    Bijtje


    Music
    Vrouw ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen 500 Stier Draak
    Aantal berichten : 968
    Geregistreerd op : 23-06-09
    Leeftijd : 36
    Land : ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Nl
    Punten : 1055
    Reputatie : 24

    ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Empty Re: ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen

    Bericht van Devilduckie za 27 nov 2010, 22:48

    Ik ken het aquarium persoonlijk niet, maar de vraag of de capaciteit van je pomp genoeg is, is afhankelijk van wat je met de bak wil.. En welk vissen er in komen.. zijn het vissen die van stroming houden? Of is rustige doorfiltering van het water genoeg? Kortom, vertel eens wat meer over wat je met de bak wil gaan doen..
    joske
    joske
    Bijengarnaaltje
    Bijengarnaaltje


    Man Aantal berichten : 4
    Geregistreerd op : 27-11-10
    Woonplaats : drunen
    Land : ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Nl
    Punten : 8
    Reputatie : 0

    ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Empty Re: ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen

    Bericht van joske za 27 nov 2010, 23:48

    hallo,bedankt voor je reactie op mijn vraag.ik zou graag discusvissen met andere rustige zoetwatervissen willen.wat stenen met planten houtenwortels.ik hoop dat ik je nu genoeg op de hoogte heb gebracht.
    joske
    joske
    Bijengarnaaltje
    Bijengarnaaltje


    Man Aantal berichten : 4
    Geregistreerd op : 27-11-10
    Woonplaats : drunen
    Land : ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Nl
    Punten : 8
    Reputatie : 0

    ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Empty Re: ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen

    Bericht van joske vr 03 jun 2011, 12:04

    Hier een vraag,ik krijg van de week de juwel rio 400.
    Om mijn vissen en planten goed te houden,moet ik dan exstra co2 toe dienen.
    Heb wel een co2 set ,maar deze is eigelijk voor 100L
    B.V.D Joske
    Devilduckie
    Devilduckie
    Bijtje
    Bijtje


    Music
    Vrouw ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen 500 Stier Draak
    Aantal berichten : 968
    Geregistreerd op : 23-06-09
    Leeftijd : 36
    Land : ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Nl
    Punten : 1055
    Reputatie : 24

    ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Empty Re: ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen

    Bericht van Devilduckie ma 06 jun 2011, 19:39

    Je hoeft niet perse extra co2 toe te voegen. Mensen doen het wel eens als ze erg veel planten hebben die ze mooi groen willen houden. Door veel planten wordt het co2 snel uit het water gehaald en raakt het op.. daarom voegen we handmatig co2 toe in de vorm van gasbelletjes of vloeibaar (easylife carbo) om de plantengroei te blijven stimuleren.

    Dus toevoeging is afhankelijk van hoeveel planten je hebt..
    Kenzo
    Kenzo
    Globale Moderator
    Globale Moderator


    Music
    Man ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen 2000 Boogschutter Aap
    Aantal berichten : 2328
    Geregistreerd op : 06-03-09
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Oost-Vlaanderen
    Land : ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Be
    Punten : 2473
    Reputatie : 41

    ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Empty Re: ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen

    Bericht van Kenzo di 07 jun 2011, 11:27

    In discusaquariums worden vaak maar een gering aantal planten gebruikt. Vooral echinodorus-soorten.
    In dat geval is CO2 bemesting niet noodzakelijk.

    Heb zelf ook een CO2 apparaat liggen, gebruik het zelf ook niet, alles groeit goed zonder.

    Gesponsorde inhoud


    ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen Empty Re: ik ga een aquarium de juwel rio 400 ,wie kan mij over deze aquarium meer vertellen

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za 27 apr 2024, 20:11