Aquariumwereld

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Welkom op Aquariumwereld!
Het Aquariumwereld forum is vanaf nu alleen toegankelijk voor leden.
Wil je gezellig meekletsen over aquaria, terraria, paludaria of andere dieren? Registreer je dan hier.

2 plaatsers

    rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?!

    froukje
    froukje
    Dwerggoerami
    Dwerggoerami


    Cheerful
    Vrouw Stier Draak
    Aantal berichten : 340
    Geregistreerd op : 07-02-10
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : rosmalen
    Land : rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! Nl
    Punten : 433
    Reputatie : 3

    rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! Empty rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?!

    Bericht van froukje za 12 feb 2011, 23:19

    heeeey forum leden:D

    Ik zit weer eens met een dilemma,,,

    Ik ga morgen de bak opnieuw bekleden van mn kleine baby goudvissjes die 1 januari geboren zijn. T zijn der nog 11 en ze groeien echt hardstikke goed!

    Ze zijn voor mijn gevoel nu wel groot genoeg voor een aqarium met echte planten en een zandbodem etc.

    Ik heb vanmiddag een aantal planten gekocht en heb hier nog zand over.

    De filter in de bak (nu zoon sponsfilter) verander ik nog niet... Ik weet niet of ze al een beetje tegen stroming kunnen.

    De bak bevat zelf 54 liter. zat wel te twijfelen om er een extra filter op te zetten die geschikt is voor een 30 liter bakje en dan ook nog eens die sponsfilter er op te laten draaien.

    Omdat ik toch wel huiverig ben met zandbodems (dit omdat ze snel dichtslippen etc.) Zat ik te denken om er een groep van zoon 20 garnalen er bij te doen.
    De jonge visjes eten nog niet alles op en t is erg moeilijk te doseren. Alles blijft op de bodem zitten en dan gaat t schimmelen etc. Garnalen kunnen dit mooi opruimen.
    Maar zou dit kunnne?

    Als de goudvissen groot worden (wat nog zeker zoon 6 maanden duurd) zullen zij de garnalen als een lekker hapje gaan zien,, maar tegen die tijd probeer ik de meeste er uit te halen of goede verstopplekken in de bak te zetten zodat ze er toch in kunnen blijven zitten. En ben er echt neit rauwig om als ze toch op gegeten worden.. tis wel goed voor voor de goudvissen dan:p toch? mja ook wel weer zonde;)

    Laat het me maar even weten... dan kan ik er morgen lekker mee beginnen en zal als t af is de foto's weer online zetten altijd leuk:D

    Hoop gauw op een reactie;) hihi

    Kenzo
    Kenzo
    Globale Moderator
    Globale Moderator


    Music
    Man rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! 2000 Boogschutter Aap
    Aantal berichten : 2328
    Geregistreerd op : 06-03-09
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Oost-Vlaanderen
    Land : rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! Be
    Punten : 2473
    Reputatie : 41

    rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! Empty Re: rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?!

    Bericht van Kenzo ma 14 feb 2011, 13:24

    Ze kunnen er zeker (de eerste maanden) bij Smile

    Dat filtertje kan je er ook eventueel nog bijplaatsen. Dat moet je zelf maar kiezen, het kan alleszins geen problemen opleveren.
    froukje
    froukje
    Dwerggoerami
    Dwerggoerami


    Cheerful
    Vrouw Stier Draak
    Aantal berichten : 340
    Geregistreerd op : 07-02-10
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : rosmalen
    Land : rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! Nl
    Punten : 433
    Reputatie : 3

    rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! Empty Re: rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?!

    Bericht van froukje ma 14 feb 2011, 21:47

    Nou t gaat hardstikke goed in de bak!
    De visjes zwemmen mooi rond, de garnaaltjes zijn volgens mij ook wel tevreden. Nog geen afvallers gehad en de 2 appelslakken kruipen na mijn doen ook te vrede rond:p

    Bij deze zal ik je ook dan even de foto's laten zien van de nieuwe bak Very Happy hihi
    ben der best trots op lol hahahaha

    rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! Babygoudvisjesnieuwebak

    Ik zal straks meer foto's van mn telefoon op de pc zetten zet ze als ik er aan toe kom morgen weer online hihi

    T filtertje doe ik over 1 week aan laat em nu nog in de bak zitten zodat hij al iets van bacteriën opslaat en dan zijn de visjes ook iets sterker denk ik...
    Kenzo
    Kenzo
    Globale Moderator
    Globale Moderator


    Music
    Man rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! 2000 Boogschutter Aap
    Aantal berichten : 2328
    Geregistreerd op : 06-03-09
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Oost-Vlaanderen
    Land : rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! Be
    Punten : 2473
    Reputatie : 41

    rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! Empty Re: rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?!

    Bericht van Kenzo di 15 feb 2011, 00:46

    Ziet er mooi uit! Very Happy
    froukje
    froukje
    Dwerggoerami
    Dwerggoerami


    Cheerful
    Vrouw Stier Draak
    Aantal berichten : 340
    Geregistreerd op : 07-02-10
    Leeftijd : 35
    Woonplaats : rosmalen
    Land : rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! Nl
    Punten : 433
    Reputatie : 3

    rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! Empty Re: rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?!

    Bericht van froukje za 19 feb 2011, 23:21

    haha t gaat nog steeds goed doe er denk nog een paar stuk of 10 a 15 garnalen in over zetten morge vroeg gaat opzicht nog best goed! en ze groeie snel die kleine babyvisjes van me HOW NICE Very Happy

    Gesponsorde inhoud


    rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?! Empty Re: rode garnalen bij baby sluierstaart goudvissen?!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za 27 apr 2024, 17:17