Aquariumwereld

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Welkom op Aquariumwereld!
Het Aquariumwereld forum is vanaf nu alleen toegankelijk voor leden.
Wil je gezellig meekletsen over aquaria, terraria, paludaria of andere dieren? Registreer je dan hier.

3 plaatsers

    Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet.

    Rephobby
    Rephobby
    Moderator
    Moderator


    Vrouw Boogschutter Konijn
    Aantal berichten : 281
    Geregistreerd op : 17-07-09
    Leeftijd : 48
    Land : Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Nl
    Punten : 327
    Reputatie : 2

    Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Empty Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet.

    Bericht van Rephobby vr 24 jul 2009, 18:06

    Veel dierenwinkels bieden ook reptielen aan zonder eigenlijk te beseffen wat die dieren allemaal nodig hebben. Koop je daar een diertje dan is het vaak in zeer slechte conditie.
    In de loop der tijd ben ik zelf ook al wat tegen gekomen aan slechte zaken en zaken waar je goed op moet letten bij je aankoop.
    Koop in ieder geval geen dieren bij Dierenspeciaalzaak Poppe in Vlissingen. Dieren worden daar zeer slecht verzorgd, dode dieren liggen dagen lang bij de andere in de terrariums en het ruikt er alles behalve fris.
    Koop liever ook geen dieren en ook geen vogels bij 4 animals uit Rijswijk. Dit is een winkel die eigenlijk samen is met Dennis papegaaien uit Amsterdam. Dennis staat zeer slecht bekend omtrend de gezondheid van de dieren en bij 4 Animals is dat helaas ook zo. Vooral op vogel gebied. Maar als het daar al slecht is dan zal het bij de reptielen niet veel beter zijn.

    Koop je nieuwe huisdier liever bij een partikulier of kweker, zij kunnen je vaak ook de moederdieren laten zien en je goede informatie verstrekken.

    Op beurzen kopen kan goed gaan maar niet altijd. Kijk in ieder geval goed naar de conditie van het dier. is het levendig, mooi gekleurd en bv bij gekko's hebben ze een mooie dikke staart. Dat laatste is erg belangrijk.
    Aggie
    Aggie
    Beheerster
    Beheerster


    Angel
    Vrouw Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. 4000 Stier Rat
    Aantal berichten : 4836
    Geregistreerd op : 08-11-08
    Leeftijd : 40
    Land : Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Nl
    Punten : 4787
    Reputatie : 26

    Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Empty Re: Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet.

    Bericht van Aggie vr 24 jul 2009, 18:21

    Dank je wel voor dit bericht. Mocht het zo zijn is aanvulling altijd gewenst, ook door andere leden.

    Ook ik ben van mening dat men beter naar een particulier kan gaan. Hobbyisten houden van hun hobby en hun dieren en verzorgen ze vaak beter dan in de winkel.
    Rephobby
    Rephobby
    Moderator
    Moderator


    Vrouw Boogschutter Konijn
    Aantal berichten : 281
    Geregistreerd op : 17-07-09
    Leeftijd : 48
    Land : Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Nl
    Punten : 327
    Reputatie : 2

    Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Empty Re: Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet.

    Bericht van Rephobby vr 24 jul 2009, 18:26

    Ja als ik meer dingen tegen kom vul ik automatisch aan.
    winkels denken in trote mate maar aan een ding, WINST. vaak ten koste van de dieren.
    Kenzo
    Kenzo
    Globale Moderator
    Globale Moderator


    Music
    Man Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. 2000 Boogschutter Aap
    Aantal berichten : 2328
    Geregistreerd op : 06-03-09
    Leeftijd : 31
    Woonplaats : Oost-Vlaanderen
    Land : Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Be
    Punten : 2473
    Reputatie : 41

    Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Empty Re: Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet.

    Bericht van Kenzo vr 24 jul 2009, 19:15

    Jammergenoeg wel. Maarja, ze kunnen moeilijk zeer goed voor de dieren zorgen en draaien met verlies, die mensen moeten ook aan hun inkomen geraken.

    Ik had vroeger alles uit de DW, heb ondertussen al geleerd dit nooit meer te doen.
    Door het daar te kopen had ik enkele maanden na het aanschaffen van 3 vrouwen cavia's opeens 10 cavia's en had ik door het aanschaffen van 2 vrouwenkonijnen opeens 2 maand later er 12...
    Natuurlijk, die jongen zijn altijd leuk en schattig, maar wat moet je er dan mee? Niemand die ze wilt, zelfs gratis niet...
    Ondertussen heb ik ze niet meer, cavia's een vreemde ziekte, konijntjes ontsnapt...
    Rephobby
    Rephobby
    Moderator
    Moderator


    Vrouw Boogschutter Konijn
    Aantal berichten : 281
    Geregistreerd op : 17-07-09
    Leeftijd : 48
    Land : Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Nl
    Punten : 327
    Reputatie : 2

    Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Empty Re: Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet.

    Bericht van Rephobby vr 24 jul 2009, 19:17

    ja klopt. veel dierenwinkels weten totaal niet waar ze het over hebben
    Aggie
    Aggie
    Beheerster
    Beheerster


    Angel
    Vrouw Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. 4000 Stier Rat
    Aantal berichten : 4836
    Geregistreerd op : 08-11-08
    Leeftijd : 40
    Land : Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Nl
    Punten : 4787
    Reputatie : 26

    Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Empty Re: Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet.

    Bericht van Aggie vr 24 jul 2009, 19:25

    Woow, dat is wel heel erg. Als ik konijnen koop dan kijk ik altijd zelf wat het geslacht is. En ik kocht ook vaak veel bij de Dierenwinkel, maar doe ik ook niet altijd meer.

    En omdat reptielen al veel minder gehouden wordt en die ook nauwelijks verkocht worden vind ik het zelf al belangrijk waar je dus de dieren wel zou kunnen kopen en waar niet.

    Gesponsorde inhoud


    Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet. Empty Re: Dieren aanschaffen, waar wel en waar niet.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma 29 apr 2024, 05:49